Hur du inte ska sälja!

• Det ringer ju ganska många säljare till en när man är egenföretagare, de vill sälja både det ena och det andra. Idag ringde en reklambyrå som berättade att de jobbade med sociala medier och organisk trafik från Google och säger sen "Du känner väl till google.se"? Du måste skämta? Har du missat att det är 2015?! Vem känner inte till GOOGLE?! (Men jag svarade mer med ett hånfullt ja..)

Sedan fortsätter hon.. "Nu för tiden är det många som söker på Google efter allt möjligt, det kanske du också gör ibland?" Ehh ja, jag är inte född igår!

Till slut sa jag att jag inte vill köpa något och la på.. Jag har drivit eget i över 4 år men jag skulle alltså ha missat att Google finns? :scream:

Jag vet att det inte är lätt att ringa kalla samtal, det är något som de flesta inkl jag själv inte är något större fan av men det finns bra sätt att göra det på och mindre bra sätt. Att ställa riktigt dumma frågor är inget bra sätt...

• Kul att du berättar detta @Anna!

Jag har själv fått massor med reklam samtal från alla möjliga ställen vilket suger iom att jag inte har tid att snacka skit med folk. Jag skulle rekommendera dig och andra som läser detta att installera Truecaller som finns för nästan alla smartphones. Denna app är helt underbar och berättar när något är spam eller inte samt att du kan välja att blocka nummer själv så du hjälper till att visa andra vilka som håller på att spamma via telefon.

Kunde inte låta bli att garva högt när jag läste detta! Vilka jävla idioter det finns där ute, trodde jag hade hört allt men tydligen inte :laughing:

• Bra tips! :+1: Men gäller väl mer samtal från callcenters och dylikt? Detta fall var det ju ett företag (Reklambyrå) som ringde direkt. Svårt för appen att veta om det är spam, dessutom kunde det ju lika bra varit så att de ringde för att de vill köpa en tjänst av mig eller ha ett samarbete. Eller att någon anställd ringde i privat ärende.

Problemet är ju att man alltid måste lyssna vad de vill, ibland kommer de inte till saken på en gång så man blir lite frustrerad. Vill du sälja något eller vad sjutton vill du?

• Haha ja, förstår precis!

Man får väl börja med att fråga om det är något som det vill sälja :) Svårt att göra något åt detta :(

073-731 76 64   [email protected]

Ser ut som din anslutning till Tummen Ur gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.