Vad gör man med dessa kunder?

• En tanke för er som vill starta ett företag. Denna typ av mail får jag ofta!

"Name: xxx xxx
    Number: xxx
    Email: [email protected]

Message: jag behöver hjälp med min dator, (kostar det pengar att få hjälp så hoppar jag över hjälpen) Min dator har blivit konstig efter att jag HADE fått ett virus som hette Trojan horse threat. Det gör så att personen som skickar viruset kan kontrollera min dator och få tag på personlig information, Mitt virus program tog bort det , vad jag förstod det som. Efter det så fick jag en låg FPS (Frames Per Second) vilket gjorde att tdatorn blev seg, men inte nog av det, jag har nu fått blå skärm 2 gånger och det står att det har blivit något fel med min prestanda, sen så har jag fått problem att få igång datorn, när jag försökte få igång datorn så började den jobba i typ 5 sekunder och sedan slocknade den och jag fick försöka igen, efter ca 5 försök så gick den igång, och sen hände det igen, jag fick göra samma sak igen. Nu så är jag inne på datorn. Om jag hade kunnat få hjälp på telefon att fixa datorn så hade det varit prima."

Det jag gjorde var att svara på detta sätt:

"Hej XXX!

Tyvärr så kan jag inte hjälpa till gratis iom att detta är mitt ända levebröd. Du får se det så här, man ringer inte en rörmockare och frågar ifall de har lust att hjälpa till gratis :) Det finns många supportforum på nätet som kanske kan hjälpa till.

Hoppas det löser sig för dig, lycka till"

Hoppas detta är en bra lösning eller vad säger ni?

• Låter bra, är trött på att vara "den personliga hjälpen som gör allt gratis".
    Man kan inte g in på Ica och fråga om man kan få lite gratis mat eller MediaMarkt för att låna en dator.
    Hårt mot hårt bara.

• Haha, nej!

Det är så sjukt bara att folk inte fattar detta. Vi är ju vuxna människor som borde förstå att man ska hjälpa till! Funderar om man ska testa att gå in på ica och fråga om det är ok att hämta lite mat gratis :laughing:

• Haha!

Jag har varit med om det förut. En bekant till mig bad mig göra en logga för han hade bestämt sig för att starta eget.
    Jag satte mig och tecknade upp loggan. Visade bilden och han var nöjd och sedan gjorde jag färgsättningen och visade den igen. Han var riktigt nöjd. Han har idag 2 år senare fortfarande inte startat eget och inte heller har jag fått betalt för tiden jag satt med loggan.
    Vilket han faktiskt hade lovat att fixa när loggan var klar. Men han har inte råd att ge mig de pengar han sagt att jag skulle få för jobbet.
    :rage:

• Surt, om man har lovat att betala någon så måste man ju göra det på ett eller annat vis tycker jag!

• Ja, jag tycker det med. Men han har inte fått loggan i handen ännu. ;)

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Tummen Ur gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.