Uber - Ett mycket bra sätt att tjäna pengar på!

• Hej vänner!

Jag vet, detta låter sjukt men jag ska börja köra Taxi! Detta är något som är helt skilt från vad jag kan, men tycker att det kommer vara coolt att testa denna tjänst eller vad säger ni?

[UberLogo.png

Jag har även fixat en deal för att både ni och jag ska tjäna pengar snabbt! Om ni signar upp er via min länk så får både den som skapar konto och jag 1000kr, bra va?

Klicka på denna länk för att bli medlem och få 1000kr. Nu kör vi vänner, dags att tjäna pengar tillsammans!

• Min Uber recension - Så här fungerar det med Uber!

Nu har jag kört lite för Uber och vill berätta hur det gick! Att köra taxi för Uber är något som har 1 fördel och det är att du kan arbeta när som helst. Problemet är bara att du får för lite betalt och supporten är typ bara ett autosvar system. Man kan räkna med ca 80-120kr i timmen om man tar ett snitt.

Jag körde 17 turer och tog upp allt ifrån snälla trevliga personer till fulla personer under både dag och natt tid!

Jag fick detta

Ditt betyg är just nu svagt. Förväntningarna på uberPOP är 4.50 och du har idag 4.46 Om ditt betyg inte når förväntningarna inom kort kommer ditt konto på Uber att inaktivares.

Hur fan kan man tycka att 4.46 är svagt, helt sjukt att förvänta sig mer för ca 100kr / timme.

Fördel

• Du kan arbeta när du vill.

Nackdelar

• Eftersom du tar upp vem som helst så måste det finnas ett risk tillägg, men det finns inget sådant alls!
    • Sjukt dåligt betalt för det arbete du förväntas göra. Man ska vara minst lika bra som en taxi chaufför för 80-120kr i timmen annars får man ej vara med.
    • Ingen hjälp alls med skatter, vilket gör det olagligt (Skattefusk) eller mycket svårt att får till.
    • Du kan inte se var kunden ska resa innan du har tagit resan och är bunden till att slutföra den.
    • Du måste ta 80% av alla körningar även fast du inte vill eller vågar! Annars åker man ur systemet.

Så vad har jag kommit fram till, Uber är en mycket bra tjänst för de som ska åka taxi men inte speciellt bra för de stakars taxi chaufförerna. Om ni tycker synd om busschaufförer och taxichaufförer redan idag så kan jag säga att det bara blir värre :P I dagsläget rekommenderar jag Taxi Stockholm om man vill gynna något som är bra och fungerar :)

Om uber styr upp detta så kan jag tänka mig att göra en ny bedömning men i dagsläget så är min rekommendation att inte köra för Uber. Detta var mycket synd iom att det var en mycket bra ide att vara taxichaufför för Uber och att man lätt skulle kunna tjäna en slant. Men det är oftast så att om något låter för bra för att vara sant så är det inte det.

Ställ gärna frågor :)

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Tummen Ur gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.