Kommer du ihåg?

• Undra Vad jag gör, arbetar med om 20 år? Så kunde funderingar och tankar gå i huvudet kvällar man gått o lagt sig och skulle upp tidigt som f... och iväg till nytt jobb. Eller iväg andra dagen efter första dagen på ett nytt jobb.

Då... ca 20 år gammal o jobbade på Ica. (kassa och lagertjänst)
    Idag.. +40 år, inkvarterad hos föräldrarna p.g.a. distansarbete, i sitt gamla rum som idag figurerar som gästrum och av en ren slump så minns man tillbaka på gamla tankar och funderingar.

Idag... egenföretagare inom fastighet. Reser en del och hjälper alla sorters människor med olika fastighetsuppdrag inom montering o underhåll. Förekommer även andra uppdrag som rådgivare, mentor till andra företagare och personer som just är i fasen "Startup" med sitt nya företag.

Vad är min erfarenhet jämfört med då? Hur har jag förändrats som person?

Det kommer jag skriva om längre fram i ett inlägg på tummenur.nu
    Håll utkik. ;-)

• Spännande tråd @Kenneth-Meijer!

Att vara egenföretagare är då inte lätt och de flesta av oss har inte speciellt mycket pengar att röra sig med. Jag har arbetat som datakonsult på många ställen och haft läskigt mycket högre lön. Så varför gör jag detta? Saken är den att jag vill vara fri att välja själv och det är det jag betalar dyrt för.

pengar.jpg

Skatteverket säger att det kan ta upp till 7 år innan man har fått någon rätsida på sitt företag och det stämmer ganska bra när man kollar runt på andra företagare samt sig själv. För mig går det stadigt bättre och bättre varje år vilket är skit bra. Dock så tar det lång tid att bygga upp kapital. Om någon hade frågat mig för 10 är sedan vad jag skulle göra nu så kan jag säga att den historian är långt från verkligheten. Är det bra eller dåligt, bra fråga? Jag är iallafall lycklig och det är väl det som spelar roll eller hur?

Det är mysigt med denna typ av tankar och jag tror att vi alla har dem, men få vågar agera på det tyvärr :)

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Tummen Ur gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.