Kör du Windows10?

• Kör du Windows 10 på datorn? Körde du t.ex. Windows7 innan?

Microsoft gör nu allt för att få dig att använda den nya webb-explorern-
    Microsoft Edge. Ersättaren till IE10.
    "Appen" som nu Microsoft försöker ersätta med just IE10 (Internete Explorer10).

Har du provat Microsoft Edge och fått känslan "VAD ÄR DET HÄR?!!" och totalt
    saknar Internet Explorer10? Du kan vara lugn. Microsoft har inte helt uteslutit webbläsaren,
    utan lite snyggt dolt den i systemet (Windows).

Om du inte fått hjälp av någon annan eller själv lyckats hitta Explorern, så vill jag hjälpa just dig.
    Du har chans att leta fram IE10 i Windows sökruta och samtidigt passa på att "fästa Appen i startmenyn".

Klicka på Windows hederliga "Start-knapp" och skriv direkt bokstäverna "ie" och vänta 2sek.
    Windows letar upp Appen "Internet Explorer" som dom dessutom lite snyggt har gett
    beskrivningen "Skrivbordsapp" och alltså inte till t.ex. "Webbläsare". Där har du nu IE10.

Innan du klickar på raden för att starta IE10.
    För muspekaren på namnet och höger-klicka med muspekaren. Välj i rullgardinslistan - "Fäst i Startmenyn".

Klart!

Har ännu ingen bild att visa (15-09-17) hur sökningen kan se ut. Men väntar du lite tålmodigt och ganska
    snart besöker bloggen tummenur.nu, eller min privata sida länken nedan, så kommer jag inom kort presentera
    detta tips tillsammans med en bild.

Fortsätt simma lugnt med IE10 (Internet Explorer).

Fortsatt trevlig dag.
    www.kennethmeijer.se

• Jag är inte så mycket för Windows men 10an är helt ok faktiskt. Jag kör endast Windows för Spel via min speldator annars så är det Linux (Gentoo) som gäller för hela slanten :)

Logga in för att posta

073-731 76 64   [email protected]

Ser ut som din anslutning till Tummen Ur gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.