Hur ska man lära sig att sälja själv?

• Jag sitter lite och funderar på hur jag själv ska bli bättre på sälj eftersom jag inte riktigt hittar någon tillräckligt bra som kan sälja mig och mina tjänster. Antar att det bästa är bara att lära sig själv eller hur?

Jag fick ett tips om Grant Cardone som verkar vara rätt pampigt men ändå seriöst. Han har även en sida som erbjuder gratis kurser i hur du blir den ultimata säljaren. Självklart så är man lite skeptiskt som man ska vara men tycker än så länge att det känns rätt givande faktiskt.

Här kan du hitta kurserna.

Har ni fler tips på bra kurser så är det bara att bidra :)

• Jag har sålt och varit säljare många år!
    Det började med att jag hjälpte min far i hans värdshus i kiosken då jag var 11 år.
    Början på 90 talet så började jag på Åhlens elektronik avd sedan många olika företag.
    Jag har vunnit över 40 tävligar på olika företag.
    Vill du bli bättre men du måste tala om vad du tycker är jobbigt och brister på.
    Alla kan inte bli 100% bra säljare men man kan nå upp till 60-70% och det är ganska bra... jag kan försöka hjälpa dig...
    Att gå kurser för vissa spelar ingen roll om man är fel typ! Vissa kan aldrig bli bra på alla typer av människor!
    Allting beror på vad du är för typ! Frågar du dom som ger kursen så spelar det ingen roll vilken typ man är!
    Jag vet vad du tänker på! Men innan du kritiserar vad jag skrev.... tänk på alla butiker som har en säljare... Är dom 100% för alla?
    Glöm det!!! Vissa skall inte ens hålla på med sälj! Helt fel personal på fel plats! Men det är inte deras fel, den som anställde dom är felet!
    Vad tycker du om vissa säljare i en butik...? Har du tänk på det? Troligen inte!
    Skal inte skriva så mycket men skriv gärna ett svar så skall jag försöka svara dig

• Tack för ditt svar!

Själv så vill jag bara bli lite bättre eftersom jag inte hittat någon bra person som kan sälja in mig och mina tjänster. Man får göra allt själv som man gör med allt annat :) Men en lista på saker man ska tänka på vore kanske inte så dumt. Antar att det finns många saker som en nybörjare gör fel.

Logga in för att posta

073-731 76 64   [email protected]

Ser ut som din anslutning till Tummen Ur gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.